Ten multimedialny program edukacyjny zawiera zadania konstrukcyjne pozwalające na samodzielne ćwiczenia i sprawdzenie wiadomości w zakresie konstrukcji podstawowych figur geometrycznych. Jest przeznaczony dla dzieci z klas 6-8 szkoły podstawowej.
Ćwiczenie
Ćwiczenia interaktywne podzielone są według figur geometrycznych oraz stopnia trudności na następujące działy tematyczne:
- Trójkąt 1 – prostsze konstrukcje z podziałem na dane 3 boki, dane 2 boki i kąt oraz bok i 2 kąty
- Trójkąt 2 – trudniejsze konstrukcje z zastosowaniem wysokości i środkowych
- Czworokąty – zadania ogólne dla czworokąta, równoległoboku i trapezu
- Okrąg – 6 typów konstrukcji, sposoby rozwiązania różnią się w zależności od podanych danych
- Styczne okręgu – prostopadłe i równoległe do prostej, przechodzącej przez jeden punkt
Interaktywność
Program Didakta - Geometria można stosować na wszelkiego typu tablicach interaktywnych.
Ustawienia pozwalają na wybór liczby przykładów – od 1 do 5 konstrukcji.
Program jest łatwy w obsłudze i dzięki intuicyjnemu interfejsowi graficznemu orientacja w programie nie stwarza żadnych problemów.
Tabele z wynikami dla każdego typu zadań informują o najlepszych uczestnikach. Wszystkie wyniki uzyskane przez uczniów wpisywane są do osobnego pliku, w którym jest zawarty rodzaj rozwiązywanego zadania, data, godzina, liczba poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz ocena końcowa.
- | Minimalne wymagania sprzętowe * | procesor Pentium Dual-Core lub wyższy, 2 GB RAM, karta graficzna zdolna do wyświetlania min. 16 – bitowej głębi kolorów, karta dźwiękowa 16-bitowa zgodna z Windows
- | Zalecane wymagania sprzętowe | procesor Intel Pentium i3 lub wyższy, 4 GB RAM, karta graficzna zdolna do wyświetlania min. 24 – bitowej głębi kolorów, karta dźwiękowa 16-bitowa zgodna z Windows
- | Obsługiwane systemy operacyjne | Windows 10 / Windows 11 PL
* brak gwarancji, że aplikacja będzie działała optymalnie